La început de martie 2020, Poloniq era un sistem de rezervări online prin care ne propuneam să oferim restaurantelor acces la rezervări în timp real, de pe orice dispozitiv. La finalul aceleiași luni, am transformat Poloniq într-un sistem de comenzi online, pentru a răspunde la noile cerințe ale pieței. Acum suntem o soluție care integrează cele 2 module mai sus menționate și care include și meniul digital interactiv, totul într-un singur tool. Am reușit să rămânem relevanți și într-o perioadă atât de grea, pentru o industrie foarte încercată. Acesta este doar unul dintre milestone-urile noastre. Aflați în articol care sunt toate milestone-urile pe care le-am realizat până acum.

Update

# Colaborare cu POSnet

Pentru restaurantele care au POSnet am implementat o opțiune prin care comenzile primite pot fi înregistrate direct în softul de vânzare. După ce se confirmă comanda, aceasta va fi direct imprimată sau va ajunge pe ecranul din bucătărie. 

#1 Module noi în Poloniq

Am pornit Poloniq ca fiind un modul de rezervări online pentru restaurante, care să înlocuiască varianta clasică pen and paper. Prin Poloniq, restaurantele pot gestiona ușor rezervările de pe orice dispozitiv și în timp real, comunicarea cu clienții fiind automatizată. Citiți mai multe detalii aici.

Din luna martie a acestui an, când toate restaurantele s-au închis și singurul mod de a funcționa erau livrările, sistemul de rezervări a devenit irelevant, așa că ne-am spus că trebuie să ne reinventăm pentru a putea ajuta restaurantele. Am pivotat rapid către un sistem de comenzi online pe un site propriu al restaurantelor. În pandemie am oferit acest modul gratuit timp de 3 luni, pentru ca restaurantele să treacă mai ușor peste această perioadă și să se obișnuiască cu platforma, dar și pentru a primi feedback, având în vedere că am lansat modulul într-un timp record, în doar câteva săptămâni. Puteți afla mai multe despre modulul de comenzi online aici

Dezvoltarea Poloniq nu s-a oprit aici. În iunie 2020 am lansat meniul digital interactiv. Acesta permite afișarea meniului unui restaurant direct pe telefonul clientului prin scanarea unui cod QR sau prin accesarea unui link. Principalul avantaj este flexibilitatea, deoarece restaurantul poate modifica în timp real produsele, de pe orice dispozitiv. Nu necesită spațiu de depozitare și nici investiții pentru dispozitive suplimentare, deoarece clienții folosesc telefoanele proprii. Meniul se încarcă direct în browser, fără a fi nevoie să fie instalată o aplicație. Este o soluție pe termen lung, ce reduce costurile pentru realizarea și printarea meniurilor fizice. Aflați detalii aici.  

 

#2 Extindere națională

Primul oraș de pe Harta Poloniq a fost Iași, de unde am și pornit întregul proiect. Ne-am extins apoi la malul mării, în capitala țării și în frumoasa Timișoara. În plus, s-au alăturat #comunitățiiPoloniq restaurante din Oradea - despre care, apropo, am citit că are cea mai eficientă administrație din țară, din cel mai fermecător oraș din țară, Sibiu, dar și din Baia Mare

Din cele 41 de județe din România, pe harta Poloniq se alătură restaurante a căror poveste este importantă pentru noi, deoarece ne place să cunoaștem oamenii din spatele acestora, preparatele și specificul acestora. Ne bucurăm că am reușit să ne extindem la nivel național într-un timp atât de scurt

 

#3 Poloniq la #rebootHoReCa powered by Metro

Suntem foarte mândri că am fost selectați printre singurele două startup-uri care să facă parte din programul #rebootHoReCa, marca Metro, Tech'n'Trade și Activize. Am trecut printr-un proces de selecție riguros, cu 3 interviuri care recunoaștem că ne-au dat emoții.

Programul ne-a oferit suport în procesul de scalare, acces la experții și partenerii Metro și Horeca Metro Cash & Carry și suport din partea mentorilor pe partea de strategie și market adoption. 

 

#4 Poloniq, selectat de Afaceri la Fix 

Afaceri la Fix este un program al celor de la startup.ro, care își propune să susțină afacerile mici și mijlocii din România. Astfel, de luni până vineri, ei „împrumută” pagina de Facebook unui business pe care îl selectează. Într-o zi de marți, pe 12 mai, Poloniq a fost Afacerea la Fix #12

Puteți vedea aici postarea.

 

#5 Founder’s Story

Rubik Hub ne-a fost alături încă de la începutul drumului, la finalul lui 2018, când am participat la prima ediție Startup Spinner și am câștigat 2 premii - premiul 2 din partea juriului și premiul 3 din partea mentorilor. Pe atunci, Poloniq era un sistem de rezervări online. Tot la capitolul premii, ne mândrim și cu premiul Best Pitch câștigat la Demo Night powered by How to Web & The Grape, ediția 2019.

În august 2020, Patricia a acordat un interviu pentru Founder’s Story a celor de la Rubik Hub. Patricia a povestit cum a pornit ideea Poloniq și cum ne-am propus să ajutăm managerii de restaurante să își digitalizeze relația cu clienții. Le-a recomandat altor startup-uri să se bazeze pe o echipă cu competențe diverse și care crede în produs. Citiți aici interviul complet.

 

#6 Poloniq s-a auzit la Radio Hit

La începutul lunii aprilie ne-am auzit live la Radio Hit, unde am discutat despre ce înseamnă Poloniq și cum poate ajuta industria HoReCa. Patricia a povestit despre cum am adaptat Poloniq pentru a ajuta restaurantele și în perioada pandemiei. A evidențiat faptul că Poloniq nu este o platformă agregatoare care adună în același loc mai multe restaurante și că avantajul este lipsa concurenței, Poloniq oferind restaurantelor propriul shop online pentru comenzi. 

Puteți vedea întreg interviul aici.

 

#7 La un Poloniq de vorbă

În luna aprilie, am început o serie de live-uri pe Facebook, pentru a discuta alături de invitați teme relevante pentru perioada de pandemie. Prima invitată a fost Ioana Luca, co-fondator Andalu GastroBar. Ioana a povestit despre provocările pe care le-au întâmpinat în această perioadă și cum au reușit să își mențină optimismul. Ne bucurăm că, indiferent de cât de greu le-a fost, s-au adaptat imediat situației actuale, și după închiderea restaurantul au început să facă livrări pentru prima dată, prin shopul online pentru comenzi creat prin Poloniq. Ascultați aici povestea restaurantului spaniol din Copou în timp de pandemie.

Când restaurantele au început să își pună problema reorganizării spațiului din interior în momentul în care se vor deschide, i-am invitat pe cei de la Mora.architects - Alexandru și Teodora. Ei au venit cu propuneri pentru reorganizarea spațiului pentru a respecta normele de distanțare fizică. Aflați aici care este cea mai inedită metodă de regândire a spațiului din restaurante. 

Pentru că această perioadă și-a pus amprenta asupra tuturor, am invitat-o pe Ioana Monica Ciolan, psiholog și psihoterapeut, la o discuție despre impactul psihologic al distanțării sociale și fizice în restaurante. Ascultați interviul aici

 

#8 Feedback pozitiv venit de la #comunitateaPoloniq

Am dezvoltat Poloniq pentru a fi cu adevărat de folos restaurantelor și am pus foarte mult suflet în proiect, așa că ne bucurăm să vedem că restaurantele din comunitate ne apreciază.

Am cerut feedback constant pentru a îmbunătăți activitatea și relația cu restaurantele. Cei de la Pakeat ne-au apreciat pentru că avem o echipă promptă și atentă, lucru care a fost remarcat și de Oddity, care a menționat și că Poloniq e „o platformă super ușor de folosit și foarte utilă”. Știm cât de ocupați sunt cei din industria HoReCa, așa că ne-am axat de la început pe un nivel ridicat de uzabilitate.

Am primit review și de la malul mării, de la ÎNLARG: ,,Poloniq a fost un real suport pentru a ne ajuta să gestionăm situația de după starea de urgență și suntem siguri că ne va ajuta la fel de mult și în continuare. Am ales toate cele 3 module oferite de ei: rezervările online, meniul digital și shopul pentru comenzi și suntem foarte mulțumiți de alegere. Colaborarea cu echipa este foarte bună și promptă. Recomandăm cu căldură și altor restaurante să se alăture comunității.”

După ce am implementat meniul digital interactiv, Ioana Luca, co-fondator Andalu Gastro Bar, restaurantul spaniol din Copou, Iași, ne-a confirmat că este un instrument care le aduce o adevărată valoare: „Să știi că sunt foarte apreciate meniurile noastre virtuale. Foarte puțini au întrebat de meniul clasic. Și nu-ți zic că mi-am dat seama ce simplu este și pentru noi. Este un drum în minus pe care îl facem. Nu mai vreau să ne reîntoarcem la cel clasic. Chiar nu. Plus spațiu în minus de depozitare. Și e ceea ce am vrut dintotdeauna – flexibilitate. Deci uite ce cadou mi-a făcut pandemia prin Poloniq!” 

 

#9 Ne-am extins echipa

În vara anului 2020 ne-am extins echipa. Timp de 3 luni, Bianca și Pasha au fost alături de noi în calitate de interne. Bianca este pasionată de marketing, iar Pasha a adus un suflu internațional, fiind din Siberia. Telefoane, mesaje, idei, feedback, toate au contribuit la dezvoltarea #comunitățiiPoloniq

Ne-am dorit ca Bianca și Pasha să cunoască încă de la început unul dintre clienții care au avut din prima încredere în Poloniq - Andalu GastroBar, restaurantul spaniol din Copou. Astfel, toate fetele din echipă au avut un prânz cu specific spaniol, pregătit #conAmor de Andalu. Cu această ocazie, Bianca și Pasha au putut să observe și cum interacțonează un client Poloniq cu cele 3 module.

Și cum suntem o echipă de #foodlovers, nu puteam să nu marcăm venirea celor două colege cu un prânz delicios #labirou. Tema a fost bucătăria rusească, pentru a înțelege mai bine cultura Pashei, dar și pentru a-i alina puțin dorul de casă. Bogdan Puiu de la Soft&Grace ne-a pregătit Okroshka (supă rece), clătite cu caviar, salată rece cu hering, pelmeni (un fel de colțunași cu carne) și, la desert, kartoshka. 

Bianca și Pasha au luat o pauză de la contactat restaurantele și, inspirate fiind de atâte bunătăți pe care le vedeau zilnic în sesiunile de research, au pregătit la birou turnulețe de clătite cu Nutella pentru toată echipa. 

În colecția noastră am adăugat și cana Poloniq, un cadou handmade oferit de Bianca și creat cu migală de Odaia cu podoabe.

 

#10 Parteneriate

Ajutăm afacerile din #comunitateaPoloniq prin soluția completă pe care o oferim, dar și prin parteneriatele încheiate.

În procesul de comunicare, în special în social media, restaurantele trebuie să se folosească de imagini care să atragă și să creeze poftă. Ne-am bucurat astfel că PixTeller s-a alăturat comunității noastre de restaurante și că le oferă acestora timp de 1 an abonamente gratuite pentru pachetul premium. PixTeller este un tool de design ușor de utilizat pentru a crea postări de tip imagine sau video pentru social media. Detalii aici.

Susținem comunitățile responsabile și ne dorim să încurajăm restaurantele să adopte variante sustenabile pentru livrări. Ne-am asociat astfel cu BioDeck, producător de ambalaje biodegradabile. Până în luna septembrie, BioDeck a oferit restaurantelor din #comunitateaPoloniq un cod de reducere la orice comandă. Aflați mai multe despre BioDeck aici

Pentru a ajuta restaurantele să livreze în condiții de maximă siguranță, ne-am asociat cu cei de la Mâncare Curată și am oferit un #welcomepackage cu câteva pungi care sigilează ermetic caserolele cu mâncare. Puteți citi mai multe despre parteneriat aici.

Acestea sunt cele mai importante realizări ale noastre de până acum. Am avut multe discuții cu proprietarii restaurantelor pentru a le înțelege nevoile și pentru a dezvolta cele mai bune soluții pentru ei, am investit mult timp, energie, dar mai ales suflet, și credem că a meritat pe deplin. Suntem mândri că am adunat în #comunitateaPoloniq restaurante din toată țara și că reușim să sprijinim industria HoReCa. 

Dacă sunteți interesat de Poloniq, ne puteți trimite un e-mail pe [email protected]