Când managerul de restaurant are de ales modul în care va încorpora livrarea în restaurant, va avea două opțiuni: să se bazeze pe forțele proprii și să își construiască propriul sistem de livrare, printr-un shop sau prin apel telefonic, sau să apeleze la un furnizor de livrare care îi va asigura transportul. 

Cost de livrare în Poloniq

Restaurantele care folosesc Poloniq și care fac livrări au adăugat în shop și costuri de livrare. Se pot aplica pentru același shop costuri diferite în funcție de totalul comenzii sau distanța de livrare. Restaurantul decide ce sumă să aloce în funcție de distanță. Astfel, se pot acoperi costurile pe care le face livratorul. 


Cei din #comunitateaPoloniq care își doresc să implementeze costul de livrare ne pot trimite un mesaj pe [email protected]. Iar dacă ai un restaurant citește articolul De ce un software de comenzi online pentru restaurante. 

A folosi sau nu aplicațiile agregatoare

În timpul pandemiei, restaurantele au fost nevoite să facă livrări și să găsească modalități prin care acestea pot fi făcute în siguranță, atât pentru clienți, cât și pentru angajați. A fost singura lor sursă de venit. Multe dintre acestea au apelat la livratori terți, dar care sunt costisitori. De exemplu, managerul de la Chicago Pizza Boss a distribuit o fotografie cu o factură pe care o primise de la cei de la Grubhub. Grubhub este pe piața respectivă, una dintre cele mai mari aplicații de livrare de alimente. În fotografie se putea vedea cum a avut comenzi de 1.042.63 $, dar restaurantul a încasat doar 376.54 $. 

Sursă imagine

Acesta spunea comunității sale de pe Facebook să nu creadă că sprijină restaurantul dacă plasează comenzi pe platformele agregatoare. Multe dintre acestea, au un comision care cu greu poate fi acoperit. Avem și cazul unui restaurant din România, managerul de la Paninaro Bucharest care a scris, pe pagina de Facebook pe 8 ianuarie 2021, într-o postare despre o platformă agregatoare. 

Sursă imagine 

Aceasta spunea de comisioanele pe care trebuie să le acopere și modul în care poate pentru un client este profitabilă o ofertă de pe aceste platforme, dar pentru restaurant nu. Există un comision de 36% din încasări, dar și un cost de mentenanță pentru echipamentele pe care le primesc. De ce aleg restaurantele aceste platforme? Pentru a ajunge mai ușor la clienții ce se află într-o bază de date, dar dezavantajul principal este că se află și concurența. 

Sprijină restaurantele locale

Puteți sprijini un restaurant local comandând direct de la acesta, printr-un apel direct sau să plasați o comandă direct pe propriul lor shop. Dacă restaurantul nu oferă livrare, puteți să ridicați comanda direct din locație. Astfel, toată suma pe care o oferiți ajunge la restaurant și sunt răsplătiți pentru munca depusă.