Hotelurile, restaurantele și cafenelele prezintă o migrare din ce în ce mai mare către zona digitală. Necesitatea de a avea o prezență în online devine esențială pentru industria HoReCa. Invitat în cadrul unei emisiuni, Armand Bertea, Co-fondator & CTO al sistemului de rezervări online Poloniq, a povestit despre avantajele pe care digitalizarea le aduce în industria HoReCa și importanța creării unei baze de date complete a clienților.


„În primul rând, digitizarea și digitalizarea sunt două concepte diferite. Prin digitizare, datele se transformă din format fizic în format electronic, urmând ca prin digitalizare aceste date să devină informații pentru a optimiza și îmbunătăți unele procese ale afacerii. Datorită digitalizării, aplicațiile care vin în întâmpinarea industriei HoReCa oferă oportunitatea atât restaurantelor, hotelurilor, cafenelelor, dar și clienților de a face totul online, la un click distanță, fără a mai apela la telefon sau e-mail.”

 

Ce se poate face pentru un restaurant atunci când vorbim despre marketing digital?

Mediul online aduce nenumărate oportunități pentru restaurante, cu rezultate vizibile: 

 

,,Am un exemplu din București cu cei de la City Grill, care încă din 2013 au implementat o aplicație de fidelizare pentru toate restaurantele și toate locațiile din lanțul lor. Am citit câteva statistici la nivelul anului 2017 în care au raportat un număr de 200.000 de clienți, dintre care 70.000 erau clienți activi, utilizatori ai aplicației în ultima lună. 40% din cifra de afaceri a lanțului era generată prin intermediul acestei aplicații, și, tot datorită acesteia, gradul de retenție a clienților era aproximativ 95%.”
Apoi, folosind bazele de date create prin acest tip de aplicații, se pot implementa campanii de newslettere. Astfel, clienții primesc pe email oferte speciale sau informații cu privire la diverse evenimente organizate. 

 

Ce i-ar determina pe clienții unui restaurant să folosească o aplicație?

 

Clienții pot beneficia de numeroase avantaje dacă folosesc aplicațiile restaurantelor. În primul rând, totul este mai rapid și nu necesită interacțiunea directă cu personalul – studiile arată că, de exemplu, milenialilor nu le place să vorbească la telefon. Apoi, se pot bucura de vouchere, de reduceri cu ocazia unor zile speciale, pot achita nota de plată direct din aplicație introducând datele cardului și pot vizualiza imediat meniul.


Un alt avantaj pe care aplicația îl oferă este siguranța. Clientul final primește o notificare în momentul în care a plasat rezervarea, iar cererea ajunge la restaurant, urmând a fi confirmată. Utilizatorul este anunțat prin email dacă i s-a confirmat rezervarea sau nu.  De asemenea, acesta poate primi o alertă cu o oră înainte de momentul sosirii la restaurant, pentru a-i reaminti de rezervare. 

 

Ce aplicații ar putea folosi hotelurile?

Un exemplu de aplicații ce pot fi implementate de hoteluri sunt aplicațiile de tip Self Check-in, folosite în general în aeroporturi. Printr-un card de fidelitate, clienții au acces la camera de hotel fără a fi necesară interacțiunea cu personalul. Astfel, clientul nu este restricționat să își facă check-in-ul până la o anumită oră, iar, pentru hotel, poate crește gradul de eficientizare.

 

Poloniq, sistem de rezervări online 

Poloniq este un sistem intuitiv de rezervări online, dezvoltat de Armand Bertea împreună cu echipa sa. Poloniq permite utilizatorilor să rezerve online o masă la restaurant prin completarea unui formular. De asemenea, restaurantele au acces la o interfață intuitivă, accesibilă atât de pe dispozitive mobile, cât și de pe desktop, de unde gestionează rezervările. Interfața permite și adăugarea rezervărilor venite de pe alte canale, creând astfel o bază de date completă a clienților.

,,Ceea ce am remarcat în baza discuțiilor cu anumiți proprietari ai restaurantelor este faptul că ei nu conștientizează până la capăt care sunt într-adevăr avantajele și oportunitățile pe care un astfel de software le poate oferi. Cred că această educare a pieței se va face oarecum forțat până la urmă. Un exemplu concret este apariția pe piața ieșeană a aplicațiilor de food delivery, care cumva forțează digitalizarea. În acest caz, meniul restaurantelor este inclus în aplicație, iar clienții îl pot accesa pentru a plasa o comandă. Chiar și așa, nu vorbim despre o digitalizare până la capăt, pentru că restaurantele nu se pot folosi de datele clienților, ele doar prepară mâncarea care urmează a fi livrată.“

 

Puteți afla mai multe detalii despre Poloniq aici: https://bit.ly/2twYuOl 

 

Costurile de implementare, un factor decisiv important 

Întrebat despre cât de rezonabile sunt costurile aplicației, Armand a răspuns: 

 

,,Conceptul de cost rezonabil este foarte variabil. O întâmplare amuzantă a fost atunci când am mers la un proprietar al unui restaurant și a comparat acest cost variabil cu cât plătește  la Netflix. La Netflix, urmărești filme în timpul liber, aici este vorba despre un instrument care îți dezvoltă afacerea și te ajută să fii mai bun pe o piață din ce în ce mai concurențială. Este foarte important ca acești proprietari de afaceri să știe că este vorba de un cost rezonabil, fiind în același timp un cost mult mai mic decât dacă ar dezvolta pe cont propriu o astfel de aplicație.”

-------

Later edit:

Restaurantele pot opta pentru toate cele 3 module Poloniq sau pentru unul dintre ele:

  • Aplicație de gestiune rezervări - detalii aici
  • Meniu digital - detalii aici
  • Sistem de comenzi prin shop propriu - detalii aici

 

Iar pentru că hotelurile au avut de suferit deopotrivă în această perioadă, punem la dispoziția acestora următoarele soluții pentru a redeschide în siguranță:

  • Aplicație pentru acces la micul dejun (gestionarea traficului)
  • Aplicație de room-service
  • Aplicație pentru rezervări în restaurant