Poloniq este soluția software HoReCa ideală pentru restaurantele care vor să aibă sistem de comenzi online, sistem de rezervări și meniu digital în același loc, pe un site dedicat sau integrate într-un site existent.

Poloniq ajută antreprenorii din HoReCa să digitalizeze relația cu clienții prin cele 3 module care pot fi combinate între ele – comenzi online (detalii aici), rezervări online (detalii aici) și meniu digital (detalii aici).

Poloniq este o soluție 100% dedicată HoReCa. Set-up-ul se face pe baza unor setări standard. Astfel, timpul de implementare este foarte scurt – în 2 ore puteți avea live orice modul în varianta standard. Pentru varianta custom, timpul de implementare este de maxim 5 zile. 

 

Sistem de comenzi prin shop propriu

Restaurantele care vor un canal propriu de vânzare online pot alege sistemul de comenzi online Poloniq. Această variantă ajută restaurantele să aibă un shop propriu cu o investiție minimă sub forma unui abonament lunar și având la dispoziție o echipă care se ocupă continuu de îmbunătățirea platformei și crearea de noi funcționalități.

Poloniq nu concurează cu platformele agregatoare și reprezintă mai mult decât un instrument de creat magazine online pentru restaurante. Poloniq, prin toate funcționalitățile care se regăsesc în panoul de administrare, ajunge să fie acea aplicație prin care restaurantele gestionează complet comenzile online, de la preluare, confirmare (cu setarea timpilor de preparare și de livrare), livrare și colectare automată a feedback-ului de la clienți. Comenzile se confirmă rapid și de pe dispozitive mobile, iar aplicația permite setarea de utilizatori multipli.

Pentru restaurantele care nu fac livrări, Poloniq permite și ridicarea comenzilor din restaurant. Iar pentru restaurantele multi-store, se permite alegerea locației de unde se dorește a fi ridicată comanda. De asemenea, clienții pot face și comenzi în avans, funcționalitate ce ajută restaurantele să planifice comenzile și livrările mai eficient.

Se poate seta comandă minimă, cost de transport în funcție de distanță, tipul de plată (online, cu card sau cash), iar meniul zilei sau pachetele speciale (de Crăciun, Paște etc.) pot fi automatizate. Doar pentru comenzile cu plată online, se percepe un comision de 1.5% per comandă, comision care este perceput de operatorul de plăți.

 

Sistem de rezervări online

Poloniq oferă o alternativă digitală pentru registrul fizic de rezervări. Prin aplicația de gestiunea a rezervărilor, restaurantele preiau și gestionează digital rezervările, care ajung automat în Poloniq prin completarea unui formular de rezervare. Acele rezervări primite pe alte canale pot fi integrate manual în platformă, astfel încât să se formeze o bază de date completă a clienților în Poloniq.

Sistemul de rezervări răspunde pe de o parte la nevoia clienților restaurantelor de a face rezervări rapid, prin câteva click-uri, iar pe de altă parte la nevoia restaurantelor de a vizualiza și gestiona în timp real, de pe orice dispozitiv, rezervările. În plus, creează o bază de date completă a clienților și asigură overview complet asupra acestora. Comunicarea cu clienții este automatizată, ajutând restaurantele să salveze timp.

 

Meniul digital interactiv

Meniul digital interactiv permite afișarea meniului unui restaurant direct pe telefonul clienților, prin scanarea unui cod QR sau prin accesarea directă a unui link. Meniul digital este o alternativă sustenabilă la meniul fizic din hârtie sau plastic, care permite modificarea în timp real a produselor, de pe orice dispozitiv. Astfel, oferă un grad ridicat de flexibilitate.

Meniul digital are o grafică prietenoasă, personalizată, permite adăugarea de imagini și se încarcă instant în browser, fără să fie nevoie să se instaleze o aplicație. Se pot adăuga produse asociate și se pot seta useri multipli. Meniul zilei și promoțiile pot fi automatizate.

Iată ce spune Ioana Luca, co-fondator Andalu GastroBar Iași, despre meniul digital Poloniq:

„Să știi că sunt foarte apreciate meniurile noastre digitale. Foarte puțini au întrebat de meniul clasic. Și nu-ți zic că mi-am dat seama ce simplu este și pentru noi. Este un drum în minus pe care îl facem. Nu mai vreau să ne reîntoarcem la cel clasic. Chiar nu. Plus spațiu în minus de depozitare. Și e ceea ce am vrut dintotdeauna – flexibilitate. Deci uite ce cadou mi-a făcut pandemia prin Poloniq.”

 

Cum a început Poloniq

Lansat de la sfârșit de 2018, de Patricia și Armand Bertea din Iași, Poloniq este un software as a service (SaaS) care și-a propus în primă fază să ajute restaurantele să gestioneze rezervările, înlocuind metoda ”pen and paper” cu o variantă digitală web & mobile. În noiembrie 2018, am participat la Start-up Spinner Makeaton organizat de Rubik Hub, unde am câștigat 2 premii: premiul 2 din partea juriului și premiul 3 din partea mentorilor. La Demo Night powered by How to Web & The Grape –Iași Winter Edition 2019, am câștigat premiul Best Pitch. Puteți afla mai multe din interviul acordat de către Patricia pentru Rubik Hub, secțiunea Founder's Story.

Odată cu criza Covid19 s-au închis restaurantele și multe dintre acestea s-au reorientat spre livrări. Poloniq și-a propus să le ajute în continuare și a lansat opțiunea de comenzi online direct pe shopul restaurantului cu plata online integrată pentru a facilita livrarea non-contact.

Digitalizarea în sine nu este un proces complicat. Tehnic, orice se poate face. Diferența o face modul în care folosim tehnologia. Avem exemple de restaurante care au știut să introducă Poloniq în strategia lor de marketing digital și și-au crescut vânzările în online, pe când altele sunt în etapa de adaptare. Și aici noi intervenim cu partea de consultanță de marketing și definire a strategiei de comunicare în online. - Patricia Bertea.

Echipa Poloniq își dorește să fie un suport continuu pentru proprietarii de restaurante, oferind asistență tehnică și dezvoltând continuu noi funcționalități care să ajute în această translare a restaurantelor din offline în online. Un focus important al echipei este și pe partea consultanță de marketing și informări continue despre oportunitățile actuale, cu sugestii concrete venite din partea echipei pentru adaptarea la noile reguli impuse de criza existentă.

Dacă nu ar fi venit criza nu ne-am fi gândit să lansăm această variantă de "Shopify pentru restaurante”. Eram confortabili cu ceea ce aveam – rezervări. Dar iată că astfel de crize te scot din zona de confort și te provoacă să faci schimbări majore în modelul de business. Și cum criza încă nu a trecut și noi îmbunătățim Poloniq în continuare, am lansat și posibilitatea de meniu digital în restaurante, precum și un serviciu personalizat pentru hoteluri care vor să gestioneze traficul la micul dejun. - Armand Bertea

-------

Later edit:

Pentru că hotelurile au avut de suferit deopotrivă în această perioadă, punem la dispoziția acestora următoarele soluții pentru a redeschide în siguranță:

  • Aplicație pentru acces la micul dejun (gestionarea traficului)
  • Aplicație de room-service
  • Aplicație pentru rezervări în restaurant