Poloniq este un software dedicat 100% HoReCa, foarte ușor de folosit de pe orice dispozitiv, care permite crearea unui shop propriu (pentru livrări sau pick-up) printr-o investiție minimă și într-un timp foarte scurt (2 ore în varianta standard, maxim 5 zile în variantă custom).
Restaurantele implicate în mediul online cu campanii active de marketing vor vedea în scurt timp beneficiile aduse de un asemenea tool, care ajută la creșterea vânzărilor, creștere care este influențată direct de acțiunile de marketing puse în practică.
Așadar, punctăm câteva recomandări pentru creșterea canalului de vânzări propriu, recomandări care pot fi aplicate de către restaurantele din comunitatea Poloniq și nu numai.
• Configurarea butonului principal de pe Facebook în Shop Now
Configurarea butonului principal de pe Facebook din zona fotografiei de copertă permite accesarea directă a site-ului imediat ce este accesată pagina Facebook, fără ca utilizatorul să fie nevoit să caute link-ul.
Dacă ați optat și pentru modulul de rezervări (despre care găsiți detalii aici), puteți configura butonul Book now.
• Configurarea secțiunii About cu link direct către shop
Nu omiteți să adăugați link-ul către shop și în secțiunea About de pe Facebook.
• Postarea unui cover photo care să comunice că faceți livrări și link-ul
Fotografia de copertă este unul dintre primele elemente pe care le observă un utilizator atunci când accesează o pagină Facebook. Astfel, este important să comunicați prin intermediul acesteia faptul că aveți serviciu de livrări și/sau pick-up, link-ul pentru plasarea comenzilor și, eventual, principalul beneficiu oferit la comandă (un discount aplicat la prima comandă, transport gratuit etc.)
Dacă aveți nevoie de ajutor pe partea grafică, vă reamintim că partenerii noștri PixTeller, tool-ul de editare grafică, oferă abonamente gratuite timp de un an restaurantelor din #comunitateaPoloniq. Dacă doriți să intrați în posesia codului promoțional, ne puteți contacta. (ofertă valabilă în 2020)
• Includeți în toate postările link către shop
Nu omiteți să adăugați în fiecare postare link-ul complet către shop, astfel încât utilizatorii să-l găsească și acceseze rapid, fără să fie nevoiți să-l caute.
Recomandăm să adăugați link-ul în primele 2 rânduri ale textului, astfel încât să fie imediat vizibil, fără să fie nevoie să se dea click pe „Read more”.
• Adăugați link-ul către shop în Google My Business
Asigurați-vă că ați creat un profil Google My Business pentru restaurantul dvs. Astfel, utilizatorii văd informații despre restaurant atunci când îl caută pe Google într-un rezultat afișat în partea dreaptă a paginii (pentru căutările făcute de pe dispozitive de tip desktop).
Apoi, adăugați link-ul către shop și în Google My Business. Multe restaurante care au și website propriu, dar sunt și prezente pe platformele agregatoare, au setat ca link în Google My Business una dintre aceste platforme. Astfel, în loc să direcționeze traficul către site-ul propriu, îl direcționează către platforme, care încasează comision per comandă.
• Adăugare link shop pe TripAdvisor
TripAdvisor este cea mai mare platformă online de turism la nivel global, de unde milioane de utilizatori se informează despre restaurantele și hotelurile pe care și le propun să le viziteze. TripAdvisor este considerată o sursă de încredere pentru recenzii, acestea fiind generate de către clienții care au interacționat deja cu business-urile respective.
Așadar, asigurați-vă că:
- Profilul restaurantului dvs. de pe TripAdvisor este „claimed” (sunteți recunoscut ca owner oficial al profilului și puteți face modificări)
- Adăugați link-ul către shop în secțiunea website
• Adăugare link shop în Instagram bio
Pentru că Instagram nu permite inserarea link-urilor clickable în textul postării, site-ul trebuie adăugat în secțiunea Bio, astfel încât utilizatorii să îl poată accesa direct de acolo.
În textul postării puteți menționa că link-ul se găsește în bio.
• Postări carusel
Pe lângă postările de tip imagine + text, recomandăm și crearea postărilor de tip carusel, care direcționează direct trafic pe site prin click. Acest tip de postări se potrivește în special pentru postările promovate.
• Promovare plătită
La toate acestea se poate adăuga un pas suplimentar de promovare plătită pentru postări, care să extindă audiența care poate vedea mesajul în Social Media. Bugetele investite de obicei sunt mici și cu rezultate foarte bune.
Bineînțeles, o condiție esențială ca aceste promoții să funcționeze este partea de comunicare grafică (imagini savuroase) și text asociat, cu direcționarea posibililor clienți direct pe shopul propriu.
• Fidelizarea clienților
Pe lângă atragerea de public nou, este importantă fidelizarea clienților care au comandat deja de la restaurantul dvs. Prin baza de date completă a clienților pe care o aveți în Poloniq, puteți să identificați clienții recurenți și să dezvoltați programe special pentru aceștia.
Desigur, nu este de ajuns ca un client să fi comandat o dată de la restaurant, ci acesta trebuie să fi fost mulțumit de comandă și servicii (de la ușurința de a plasa o comandă, până la respectarea timpului de livrare și calitatea produselor). La Poloniq, colectarea feedback-ului de la clienți este automatizată.
• Setarea codurilor promoționale
O modalitate de fidelizare a clienților este oferirea de coduri promoționale pentru comenzi viitoare. La Poloniq, oferim această opțiune restaurantelor, cu posibilitatea de a seta numărul de vouchere disponibile, tipul de discount și perioada de valabilitate.
Codurile promoționale pot fi folosite și pentru anumite campanii sau pentru colaborările cu influencerii.
Dezvoltarea propriului canal de vânzare printr-un shop online este o investiție pe termen mediu care ajută restaurantele să își construiască o comunitate de clienți care pot fi fidelizați. Noi, la Poloniq, credem foarte mult că digitalizarea nu e o soluție temporară, impusă de criză, ci o strategie de creștere și diferențiere pe termen lung pentru actorii din HORECA.
Poloniq este un software pentru restaurante care permite digitalizarea relației cu clienții prin trei module ce pot fi combinate între ele: meniu digital, rezervări online și shop propriu pentru comenzi (livrări sau pick-up). Astfel, Poloniq nu concurează cu platformele agregatoare și, în plus față de acestea, permite restaurantelor să aibă control total asupra canalului de vânzare online.
Dacă doriți să digitalizați relația cu clienții, dați-ne un semn pe [email protected].